dimecres, 8 d’octubre del 2014

ENS HEM REUNIT AMB LA FAPA

Reunió FAPA (APIMA’s associades) 04/10/14 
 Resum de temes tractats:
 - La reunió que varen tenir la nova consellera Núria Riera amb el president de FAPA dia 2/10 va ser poc fructífera ja que el govern encara defensa el TIL. Aquest conflicte se’l va treure de la màniga l’actual govern ja que mai hi havia hagut conflicte lingüístic a les escoles. És un conflicte per no voler reconèixer les greus mancances a les escoles i altres tipus de conflictes més importants, ara per ara hi ha altres prioritats a les escoles que no només la llengua d’ensenyament. També es volen penjar la medalla d’haver instaurat el trilingüisme a les escoles quan ja era un sistema d’ensenyament que funcionava a molts centres educatius (seccions europees).

 - Els centres poden decidir quin projecte lingüístic volen instaurar. Les famílies poden participar amb la seva opinió a través del consell escolar.

- Orientació estratègica d’aquest curs -> la FAPA dona un suport total a les APIMAS i ha de ser el canal de contacte amb l’administració. Varen enviar un formulari per recollir tots els problemes de cada centre i fer front comú davant l’administració (nosaltres no l’hem rebut i el reclamarem).

- Estam en un moment difícil però especial per les APIMAS. Hi ha molta més participació dels socis que abans, la gent s’ha conscienciat que poden tenir molta força de cara a resoldre problemes. 

- Pel que fa a les reunions entre la consellera, els batles, la direcció del centre i les APIMAS, en el cas que la tinguéssim, hem de tenir molt clar el que els volem demanar (problemes d’infraestructures, de personal, de menjador, de transport escolar....). Com ja havien fet, ens voldran tornar a vendre la moto que resoldran en breu els problemes del centre però hem de tenir ben clar que no han canviat la seva política educativa.

- Pels centres que encara no hem estat convocats a aquesta reunió podríem fer el que es coneix com “assemblea de centre”, és a dir, una reunió entre pares, mestres i direcció per posar-nos d’acord amb el que voldríem exposar a la consellera, les mancances del centre, les necessitats i les millores que s’haurien de fer. Si encara no se’ns ha convocat, sol·licitar-la però aleshores no podrem imposar les nostres condicions (hi ha gent convocada al mati però com s’ha dit, hi ha gent de la junta de les APIMAS i els directors del centre que tenen el mal vici de fer feina als matins). Si no ens va bé l’hora que ens convoquen, no tenir inconvenient a exigir que la passin a una hora que ens vagi bé.

- A alguns centres encara els deuen els doblers que es varen estalviar de sous als mestres per la vaga indefinida del curs passat i que varen dir que es reinvertirien proporcionalment a cada centre. S’han de reclamar i es pot demanar suport a la FAPA.

- La FAPA està fent feina per disminuir un altre dels problemes més greus de l’educació a les Illes Balears, el fracàs escolar. S’està fent un projecte per fomentar la lectura a les famílies. Es dona la benvinguda a totes les idees per millorar aquest projecte. S’ha plantejat de fer-ho inclusiu amb els nins amb problemes de lectoescriptura com els dislèxics. Que no se’ls deixi de banda.

 - La FAPA presenta tots els seus cursos. Per saber dates, anar consultant la pàgina web.

- Tenir en compte que el govern ha rebut uns 900.000 € per invertir en famílies amb necessitats per exemple de menjador, de transport, per pagar excursions, viatges d’estudis etc. Si les APIMAs detecten problemes d’aquests tipus, posar-se en contacte amb els treballadors socials que gestionaran aquestes ajudes. Són ajudes que es poden donar a més a més de les beques de menjador, llibres etc.

- Hi ha moltes escoles amb greus problemes de falta de reformes i manteniment com la nostra. Des de FAPA recomanen fer un consell escolar, donant suport des de l’APIMA i redactar un bon informe de deficiències, enviar-ho a FAPA perquè donin branca també a la conselleria.

- Tema LOMQUE. Ja que aquesta llei té molta polèmica i degut a una interpretació d’aquesta llei per part del govern d’Euskadi, a aquesta comunitat autònoma s’ha arribat a un acord amb el govern central per deixar el seu sistema de models lingüístics al marge de l’aplicació d’aquesta llei. Aquí s’està mirant si ens podem acollir. Si cercau al google LOMCE+Euskadi podreu trobar tota la informació necessària.

- Al març hi ha unes jornades organitzades per la FAPA entre d’altres i s’anomenen “Família i escola: de la participació a la col·laboració”. Hi ha un cartell penjat al suro de l’escola amb tota la informació. (http://www.fapamallorca.org/jornades2014/)

- Es presenten també el projectes solidaris en els quals col·labora FAPA i que qualsevol pot ajudar: “Motxilles solidàries” (http://www.fapamallorca.org/motxilles-solidaries-2014/) i “Recollida de juguetes per Nadal” (http://www.fapamallorca.org/recollida-de-juguetes-2014/)

Trobareu un article d’aquesta reunió a la web de FAPA http://www.fapamallorca.org/reunio-representants-apima-2014-comunicat/